Eredményes vitarendezés válsághelyzteben - 2. epizód
- avagy hirtelen fellépő konfliktusforrások -
A jelenleg kialakuló válságban már most
láthatóak a legnagyobb konfliktusforrások a gazdaság legtöbb területén.
Természetesen ezek mély elemzést igényelnek, de egy közös mindenképpen van
bennük, lehetőség van a hatékonyabb megoldáskeresésre mediáció segítségével.
Egy olyan forgatókönyv alakulhat ki, amelyben az összesített kár mértéke
csökkenthető. Alternatív működési modellek, innovatív folyamatok vagy új piaci
lehetőségek kerülhetnek terítékre, amelyet az érdekeltek magukénak éreznek és
ezért tesznek is.
A mostanihoz hasonló válsághelyzetben az egyének és Társaságok céljai egyértelműbbek lesznek, azonban egész új és szélesebb spektrumú mögöttes érzelmi és motivációs tartalommal töltődnek meg. A folytonosság fenntartásához már a vesztes-vesztes megoldások elkerülése is előremutató lehet.
Milyen gócpontok alakulhatnak ki, és kik az érintettek a válsághelyzetben
Kialakul egy ingatlan bérleti válság üzleteknél, irodáknál,
gyáraknál, raktáraknál.

Munkáltatók és munkavállalók kapcsolata
átalakul
- Hogyan tudjuk megtartani munkavállalóinkat, ha nem tudjuk jelenleg kigazdálkodni a költségeiket?
- Mitől fogják a munkavállalók biztonságban érezni magukat és a családjukat, hogyan fognak túlélni?
- Hogyan tarthatjuk fent a home office-ban, távmunkában a munka hatékonyságát a munkavállalók és a munkaadók közösen?
- Milyen érdekei és érzelmei erősödnek fel a munkáltatónak? (A jelenlegi változások veszélyeztetik e a lokális vagy globális pozíciónkat cégen belül és a piacon?, Mekkora veszteséget tudunk túlélni?...)
