Eredményes vitarendezés válsághelyzteben - 2. epizód

2020.04.14

- avagy hirtelen fellépő konfliktusforrások -

A jelenleg kialakuló válságban már most láthatóak a legnagyobb konfliktusforrások a gazdaság legtöbb területén. Természetesen ezek mély elemzést igényelnek, de egy közös mindenképpen van bennük, lehetőség van a hatékonyabb megoldáskeresésre mediáció segítségével. Egy olyan forgatókönyv alakulhat ki, amelyben az összesített kár mértéke csökkenthető. Alternatív működési modellek, innovatív folyamatok vagy új piaci lehetőségek kerülhetnek terítékre, amelyet az érdekeltek magukénak éreznek és ezért tesznek is.

A mostanihoz hasonló válsághelyzetben az egyének és Társaságok céljai egyértelműbbek lesznek, azonban egész új és szélesebb spektrumú mögöttes érzelmi és motivációs tartalommal töltődnek meg. A folytonosság fenntartásához már a vesztes-vesztes megoldások elkerülése is előremutató lehet.

Milyen gócpontok alakulhatnak ki, és kik az érintettek a válsághelyzetben


Kialakul egy ingatlan bérleti válság üzleteknél, irodáknál, gyáraknál, raktáraknál.

Munkáltatók és munkavállalók kapcsolata átalakul

  • Hogyan tudjuk megtartani munkavállalóinkat, ha nem tudjuk jelenleg kigazdálkodni a költségeiket?
  • Mitől fogják a munkavállalók biztonságban érezni magukat és a családjukat, hogyan fognak túlélni?
  • Hogyan tarthatjuk fent a home office-ban, távmunkában a munka hatékonyságát a munkavállalók és a munkaadók közösen?
  • Milyen érdekei és érzelmei erősödnek fel a munkáltatónak? (A jelenlegi változások veszélyeztetik e a lokális vagy globális pozíciónkat cégen belül és a piacon?, Mekkora veszteséget tudunk túlélni?...)