Eredményes vitarendezés válsághelyzetben 

2020.04.08

- avagy konfliktuskezelés járvány idején - 


Sok vállalat, vállalkozás kerül most nehéz helyzetebe egy olyan forgatókönyv szerint, amire senkinek sem volt terve. Hagyományos problémák keletkeznek, új köntösbe bújva, olyan tempóval, mintha egy felgyorsított filmet néznénk. Az érdekviszonyok nem újak, a cégtulajdonos a részvényei értékét szeretné növelni, a munkavállaló meg szeretne élni és biztonságban tudni családját, az ingatlantulajdonos szeretné látni a beruházásának megtérülését.

Mindez gyors reakciókat kíván az összes érintettől. Nem elég a hagyományos eljárásokat követni, nem lehet évekig tartó jogi csatározásokba belemenni, mert jelen esetben több kárt okozhat a késlekedés, mint amennyi hasznot valaha hozni fog.

Milyen gyors reakciók lehetségesek:

  • Szerződések felmondása (szállítói, munkáltatói, bérleti, stb.)- rombolja a hosszú távú működést, elveszíti a korábbi invesztíciókat (ld. munkatársak képzése, ingatlanos megbízása), bizonytalanságot szül
  • Jogi / bírósági vitarendezés, amely a hirtelen jött válsághelyzetet a jelenben és a közeljövőben nem oldja meg, kizárólag hosszú távú és nem feltétlen kölcsönösen elfogadható megoldást hoz
  • Folytonos üzletmenet fenntartása - új módszerek alkalmazása
  • Olyan megoldás megtalálása, amely mindenki számára elfogadható
  • A kapcsolatot a jövőre nézve megtartja vagy akár erősíti is
  • Kialakítja a továbblépés lehetőségét
  • Gyors implementáció csak az érdekeltek közötti hatékony kommunikációval valósulhat meg

Támogató eszköze: Mediáció